Сайт за ръчно изработени подаръци - картички, бижута, бележници, аксесоари, дърворезба
RSS

събота, 24 април 2010 г.

Как научих техниката tatting


Повод за тази публикация е интереса на арт_мама към tatting. Аз се запалих от случайно видяна картинка в нета. Толкова ми харесаха дантелите, че реших да се науча. Проучих въпроса основно, разбрах че в БГ tatting не е популярен, т.е. няма към кой да се обърна за помощ. Поръчах на роднини да ми изпратят от Щатите совалки, изрових купища уроци и започнах. В началото само гледах видео уроци.

how to tat

Изглежда лесно. И започнах да опитвам, но не се получаваше. Има една тънкост, която не се забелязва на картинки и видео - възлите се правят така, че конеца, върху който са изплетени да се движи свободно. Тогава се насилих да чета описанието към картинките. Английският ми не е силен и четенето ми е мъчително. Но така разбрах как става и схванах тънкостите. Ето този сайт ме научи. За тези, които са зле с английския, намерих сайт на руски с описание и картинки, и на немски с много хубави снимки. А тук има хубаво видео.

По-късно случайно открих БГ е-магазин, в който продават совалки. Най-лесно е да се научиш с рибарско тире - достатъчно здраво е и добре усукано. Моето е N 60, колкото по-дебело, толкова по-лесно (по-лесно и за разплитане). Като казах разплитане - много е трудно, по-добре режи конеца и почвай отначало.

И така Ели, давай. Ако се затрудниш, ще показвам - може да си спретнем седянка в някоя градинка.
gprofile button

1 коментара:

арт_мама каза...

Много бях заета напоследък и чак сега виждам публикацията :( Много, много ти благодаря! При първа възможност ще се пробвам. А седянката е много хубава идея :)

Публикуване на коментар

 
Блог класация